Persbericht

Pierre Fabre versterkt zijn unieke expertise in dermatologie door de grootste internationale database te creëren

20 juni 2023

Het ALL-project: meer dan 50.000 mensen onderzocht in 20 landen op 5 continenten.

Castres, 20 juni 2023 - Op het 25e Wereldcongres voor Dermatologie (WCD), dat van 4 tot 7 juli in Singapore wordt gehouden, presenteert de afdeling Patiëntenrelaties van Pierre Fabre het ALL-project, een grootschalig onderzoek, het grootste dat ooit in de dermatologie is uitgevoerd.

Dit project, dat eind 2022 van start is gegaan met de hulp van EMMA, heeft als doel gegevens te verzamelen over alle huidtypes (ALL Skins), alle huidziekten (ALL Dermatoses) en alle fototypes (ALL Colors) om zo de grootste internationale particuliere database op te bouwen.

50.552 volwassenen uit 20 landen (die meer dan 50% van de wereldbevolking vertegenwoordigen) op 5 continenten beantwoordden de 65 vragen in het ALL-project.

De belangrijkste onderwerpen hadden betrekking op de prevalentie en impact van de ziekten, maar ook op het gedrag, de zorgpaden en de behoeften van patiënten die lijden aan een of meer dermatosen zoals atopische dermatitis, psoriasis, acne, rosacea of vitiligo (zie de volledige lijst met onderwerpen in Bijlage 1).

De kracht van deze studie ligt in de aanzienlijke schaal van de verzamelde gegevens en de representativiteit ervan: de respondenten werden getrokken uit steekproeven die evenredig waren met de bevolking van elk land (steekproefgrootte per land in Bijlage 2), wat een zeer betrouwbare analyse van de behoeften op wereldwijde schaal, per geografisch gebied, mogelijk maakte.

De ALL-database werd opgebouwd met een analyse van de resultaten over tijd (longitudinale analyse), gedurende 5 jaar (2023-2027). De 3,3 miljoen gegevens zullen worden gebruikt om de informatie te identificeren die essentieel is voor een beter begrip van de ervaringen van patiënten.

De creatie van deze database, met een uitzonderlijke geografische dekking, bevestigt ons streven om samen te werken met professionals in de gezondheidszorg over de hele wereld om de kwaliteit van leven van patiënten met huidziekten te helpen verbeteren. Als we meer weten over hun verwachtingen, kunnen we de manier waarop we werken bijsturen en innoveren om hen steeds beter te ondersteunen tijdens hun hele dermatologische zorgtraject.

Núria PEREZ CULLELL
Medisch directeur en directeur patiënten-/consumentenrelaties Pierre Fabre

Meer dan één op de drie mensen lijdt aan een huidziekte, maar het gezondheids- en preventiebeleid beschouwt dermatologie niet als een prioriteit voor de volksgezondheid. Het doel van het ALL-project is om een wereldwijd overzicht te geven van de prevalentie van de belangrijkste huidziekten en de gevolgen ervan, om alle betrokkenen bewuster te maken. Patiënten die lijden aan dermatologische aandoeningen hebben meer steun nodig en het is essentieel om de overheid ervan te overtuigen dat dermatosen in preventieprogramma's een hogere prioriteit moeten krijgen

Dit unieke project heeft al de steun gewonnen van internationaal bekende opinieleiders:  professor Jean Hilaire SAURAT van de Universiteit van Genève voor acne, Professor Gil YOSIPOVITCH van de Universiteit van Miami voor pruritus, Professoren Henry LIM van de Universiteit van Detroit en Khaled EZZEDINE, dermatoloog in het APH Parijs, voor fotoprotectie, Professor Julien SENESCHAL, dermatoloog in het Universitair Ziekenhuis van Bordeaux voor vitiligo en Professor Marie Aleth RICHARD, dermatoloog in het APH Marseille en voormalig voorzitter van de SFD.

De gegevens van het ALL-onderzoek zullen ook worden gedeeld met patiëntenverenigingen om hen te helpen hun belangen te bepleiten bij het grote publiek, gezondheidswerkers en de autoriteiten. 7 patiëntenverenigingen zijn al betrokken geweest bij dit proces in Frankrijk en daarbuiten.

Voor professionals in de gezondheidszorg is het ALL-project uniek. Dankzij de methodologie kunnen we voor het eerst de waargenomen prevalentie van pruritus over de hele wereld beschrijven, ongeacht de etnische groep, het geslacht, de leeftijd of de regio van de patiënten!

Professor Gil YOSIPOVITCH MD
Directeur van het Miami Itch Center (Dr. Phillip Frost Dept. of Dermatology, Miller School of Medicine, Miami USA).

Over Pierre Fabre

Pierre Fabre is het tweede grootste dermocosmetica-laboratorium ter wereld en de tweede grootste particuliere farmaceutische groep in Frankrijk.  Zijn portefeuille omvat verschillende medische franchises en internationale merken, waaronder Pierre Fabre Oncology, Pierre Fabre Dermatology, Eau Thermale Avène, Klorane, Ducray, René Furterer, A-DermaDarrow, Glytone, Naturactive ,  Elgydium, Inava en Arthrodont.

In 2022 boekte Pierre Fabre een omzet van 2,7 miljard euro, waarvan 69% afkomstig was van internationale verkopen in zo'n 120 landen, en investeerde het bedrijf meer dan 170 miljoen euro in R&D. De groep is altijd gevestigd geweest in de regio Occitanië en vervaardigt meer dan 90% van haar producten in Frankrijk. Zij heeft wereldwijd ongeveer 9.600 mensen in dienst.

Pierre Fabre is voor 86% in handen van de Fondation Pierre Fabre, een sinds 1999 door de overheid erkende stichting van openbaar belang, en in tweede instantie van de werknemers via een werknemersparticipatieplan.

In 2022 is de MVO-aanpak van de Groep door de onafhankelijke organisatie AFNOR Certification beoordeeld op het niveau "Exemplary" van het Engagé RSE-label (ISO 26 000-norm voor duurzame ontwikkeling).

www.pierre-fabre.com, @PierreFabre

BIJLAGEN

Bijlage 1: lijst van bestudeerde onderwerpen

Acne, psoriasis, rosacea, eczeem, lentigo, huidkanker, vitiligo, haar- en nagelaandoeningen, wonden/genezing, pijn en pruritus, cosmetische ingrepen, mondverzorgingsaandoeningen, zonbescherming.

Bijlage 2: steekproefgrootte per land

5.000 mensen in China; 5.000 mensen in de Verenigde Staten; 4.001 mensen in Brazilië; 4.001 mensen in Italië; 4.000 mensen in Frankrijk; 4.000 mensen in Duitsland; 4.000 mensen in Spanje; 3.000 mensen in India; 2.500 mensen in Canada; 2.500 mensen in Mexico; 2.500 mensen in Polen; 2.500 mensen in Zuid-Korea; 2.000 mensen in Australië; 1.000 mensen in Denemarken; 1.000 mensen in Israël; 1.000 mensen in Portugal; 1.000 mensen in Zuid-Afrika; 750 mensen in de Verenigde Arabische Emiraten; 500 mensen in Kenia; 300 mensen in Senegal.

Pers Pierre Fabre

Anne KERVEILLANT

mailto:anne.kerveillant@pierre-fabre.com

Wij zorgen voor het leven door innovatieve oplossingen te ontwerpen en te ontwikkelen, geïnspireerd door consumenten en patiënten, die bijdragen aan het welzijn van iedereen, van gezondheid tot schoonheid.